Do ťažby zlata plánujú investovať stovky miliónov eur

Spoločnosť Ortac Resources, ktorá chce v Kremnici obnoviť ťažbu zlata, avizovala radikálnu zmenu v prístupe k miestnym komunitám.

Viktor Pomichal, riaditeľ spoločnosti Ortac Resources pre Slovensko.Viktor Pomichal, riaditeľ spoločnosti Ortac Resources pre Slovensko. (Zdroj: EVA ŠTENCLOVÁ)

KREMNICA. Spoločnosť Ortac Resources avizovala radikálnu zmenu v prístupe k miestnym komunitám v Kremnici a okolí. Jej riaditeľ pre Slovensko, Viktor Pomichal, sa ospravedlnil za to, že predtým nenašli spôsob, akým by podali informácie o vzácnych kovoch, biotermálnej energii, turizme a biodiverzite. Podľa jeho slov požiada miestne úrady, zastupiteľstvo a všetkých, čo majú záujem, aby sa zúčastnili na diskusiách o budúcej činnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Aby sa aktívne podieľali na rozhodovacích procesoch, ktoré budú mať dopad na ich životy,“ uviedol.

SkryťVypnúť reklamu

O výsledkoch chcú informovať

Investícia spoločnosti Ortac Resources v súvislosti s ťažbou v Kremnici by mohla predstavovať 750 miliónov eur.

„V našom dobývacom priestore máme tiež zásobník geotermálnej vody. Momentálne robíme ďalšie štúdie, aby sme presne vedeli, koľko jej tam je, akú má teplotu a aká je jej konzistencia,“ pripomenul Pomichal. „Môže to predstavovať investíciu do turizmu, geotermálnych teplární, prírodných vôd ako takých ako minerálky a podobne,“ vysvetlil.

„Spracovanie zlatých rúd sa môže robiť len prostredníctvom industriálneho procesu, ktorý používa chemikálie,“ pokračoval. „Momentálne hľadáme chemikálie, ktoré pritom môžu byť použiteľné. O výsledkoch budeme verejnosť hneď informovať,“ tvrdí.

„V dialógu s komunitou vyberieme možnosť, ktorá je pre nich najlepšia,“ dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Balážová: Nie sme na to odkázaní

Komunikácia so spoločnosťou Ortac Resources podľa kremnickej primátorky Zuzany Balážovej viazne na jednej veci.

„Nevieme, čo tu chcú spraviť,“ podotkla. „Kým nevieme aké množstvá chcú vyťažiť, kde bude odkalisko a ako dlho to celé má trvať, nemáme sa k čomu vyjadrovať,“ povedala.

„Ak pôjde o povrchovú baňu, budú sa ťažiť veľké množstvá horniny a vznikať veľké objemy odpadu, na to prikývnuť nemôžeme,“ tvrdí. „Toto ložisko v súčasnej dobe, za súčasných environmentálnych názorov, nie je ťažitelné,“ myslí si.

„Objem zlata v rude je 1,5 až 2 gramy na tonu. To znamená, že ak by sme ho chceli vyzískať, musíme vyťažiť obrovské množstvá horniny. Tá sa niekde uskladní ako banský odpad. V dnešnej dobe nie sme odkázaní na takéto riešenia,“ uzavrela.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žiar

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 15 131
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 435
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 8 212
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 018
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 5 085
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 325
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 238
  8. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 1 800
  1. Martin Sečkár: Sklenený Strop
  2. Ivan Čáni: Danko mohol ruinovať štátne rozpočty viac ako Hlas SD trinástymi dôchodkami.
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kajúcnik písal čurillovcom o strachu z inšpekcie
  4. Jakub Cipko: Je právo na výhradu vo svedomí len konzervatívny strašiak?
  5. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal.
  6. Miroslav Hagara: Hybridná vojna Ruska v praxi
  7. Irena Šimuneková: Pohorie Tríbeč vo farbách jesene - Uhliská
  8. Alexandra Drobná: Rozhovory s "Bohom", kedy ich vedieš ? Aneb si k sebe úprimný? Poodstúp si kúsok.
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 14 931
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 884
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 416
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 249
  5. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 6 019
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 763
  7. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 042
  8. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 4 697
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu