Kandidáti na primátora sa prihovárajú z webov a facebooku

Antal aj Zaťko už majú vlastné webové stránky a oficiálne facebookové profily. Politológ hovorí, že internet môže byť v kampani doplnkom, najefektívnejším však ostáva osobný kontakt.

Voličov oslovujú aj na sociálnej sieti.Voličov oslovujú aj na sociálnej sieti. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Antal aj Zaťko už majú vlastné webové stránky a oficiálne facebookové profily. Politológ hovorí, že internet môže byť v kampani doplnkom, najefektívnejším však ostáva osobný kontakt s voličmi.

ŽIAR NAD HRONOM. Obaja kandidáti na post žiarskeho primátora si pred voľbami 29. júna zvolili podobnú formu sebaprezentácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Peter Antal (NEKA, s podporou strany Smer SD) aj Roman Zaťko (NEKA bez podpory politických strán) už oslovujú Žiarčanov cez vlastné webové stránky a oficiálne facebookové profily.

„Pracujem pre Žiar,“ prihovára sa na sociálnej sieti Antal, súčasný zastupujúci primátor. „Viem, čo robiť!“ odkazuje možným voličom Zaťko.

SkryťVypnúť reklamu

„To, že sme si obaja zvolili, nazvem to, polovirtuálnu cestu - elektronické médiá a sociálne siete, je bežný trendový postup,“ myslí si Zaťko a dodáva, že neplánuje masívnu billboardovú kampaň či zaplavenie mesta plagátmi. „Internet skombinujem s osobnými stretnutiami,“ avizuje.

„O ďalších krokoch pre oficiálnu kampaň sa aktuálne rozhodujeme. Internet je dobrá vec, ale budem sa spoliehať najmä na priamu komunikáciu s voličmi,“ hovorí Antal.

Súčasného zastupujúceho primátora Petra Antala už oficiálne podporil aj Smer. FOTO: JÁN KROŠLÁK

Avizujú súboj bez antikampaní

Ani jeden z dvoch kandidátov neplánuje konfrontačnú antikampaň, akú si Žiarčania pamätajú z komunálnych volieb v roku 2010. Naznačujú skôr postupné zverejňovanie programu, tém a navrhovaných riešení problémov mesta.

SkryťVypnúť reklamu

„Negatívna kampaň v žiadnom prípade nie je mojou cestou,“ reaguje na otázku Zaťko.

„Som rád, že do volieb nejdem sám. Vítam, že si voliči môžu vybrať aspoň z dvoch kandidátov, inak by podľa mňa získaný mandát nemal veľkú hodnotu,“ hovorí Antal.

Z médií platených z mestského rozpočtu sa pred voľbami úplne stiahnuť nehodlá. „Som zastupujúci primátor, takže je normálne, že sa nevyhnem vyjadrovaniu k niektorým témam. Určite ich však nebudem zneužívať na svoju predvolebnú kampaň, jedine, že by som si v nich zaplatil inzerciu,“ hovorí na margo priestoru v mestských novinách či v magazíne v lokálnej televízii.

Obidvaja záujemcovia o kreslo žiarskeho primátora sa zhodujú, že špecifikom kampane bude aj krátke volebné obdobie budúceho primátora do najbližších komunálnych volieb, ktoré ovplyvní výber ich priorít a okruh tém.

SkryťVypnúť reklamu

Roman Zaťko negatívnu kampaň vylučuje. FOTO: MARTIN KÁROLY

Internet osobnú komunikáciu nenahradí

Politológ Ivan Rončák, ktorý sa špecifikám samosprávy a jej fungovania venuje aj v Transparency International Slovensko, tvrdí, že najúčinnejším z hľadiska politického marketingu je priamy kontakt kandidátov s voličmi.

„Je oveľa účinnejší ako plagáty a billboardy. Okrem osobného kontaktu, zavážia aj odporúčania známych alebo miestnych tvorcov verejnej mienky v rámci komunity, či už geografickej alebo záujmovej,“ tvrdí.

Internet vníma len ako doplnkový nástroj k priamej komunikácii, ktorý však môže pôsobiť práve na lokálnych tvorcov verejnej mienky.

„Dnes sa už aj politické kampane veľmi podobajú bežným reklamným kampaniam, ktoré predávajú nejaký produkt, v tomto prípade kandidáta na post primátora. Vyhrá ten, kto najviac zapôsobí – osobnosťou, odbornosťou, svojimi posolstvami,“ vysvetľuje mechanizmus súčasných politických kampaní Rončák.

Na čo sa pýtať kandidátov pred voľbami?

Mnoho o kandidátoch na primátora napovie podľa Aliancie Fair-play ich ochota informovať o kampani a jej financovaní.

Primátori majú zásadný vplyv na rozhodnutia o chode miest nielen vďaka ich priamym kompetenciám, ale aj pre ich vplyv na rozhodnutia mestských poslancov. Práve z týchto dôvodov je podľa Rasťa Diovčoša z Aliancie Fair-play pre voličov dôležité spoznať priority a názory kandidátov na takýto post pred voľbami.

„Každý volič má iné priority a predstavy o fungovaní mesta a práve na tie by sa mal pýtať. Či už ide o počet mestských policajtov, kosenie parkov, čistotu detských ihrísk alebo o hospodárenie mesta – to všetko, viac alebo menej závisí aj od primátora,“ pripomína.

Výrazne pri výbere môžu podľa neho zavážiť aj skúsenosti s doterajším pôsobením uchádzača o post primátora vo verejných funkciách a jeho osobný životný príbeh.

„Mnoho dokáže o kandidátoch napovedať aj ich ochota byť otvorenými voči obyvateľom, ochota odpovedať na ich otázky či ochota informovať o svojej kampani a jej financovaní,“ hovorí a radí, ako odlíšiť politický marketing od skutočnej osobnosti a podstaty kandidáta: „Pravdepodobne najistejším spôsobom je všímať si jeho dlhodobé postoje a nielen heslá, ktorými sa prezentuje.“

(iva)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žiar

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 163
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 462
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 274
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 146
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 816
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 3 720
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 3 097
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 387
  1. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  2. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  3. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  4. Vladimír Bojničan: Čo ostane z konzervativizmu bez slepej viery a strachu? Prázdna hrdzavá konzerva.
  5. Jozef Stasík: Súmrak slovenskej inteligencie
  6. Vladimír Čuchran: Dialóg s AI (1)
  7. Štefan Šturdzík: Človiečik slováčik.
  8. Jozef Pivarník: Minister Fantozzi... Pardon, Kamenický Opäť Čaruje: Poďme Ošklbať Tie Firemné Káry!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 438
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 51 266
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 543
  4. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 26 533
  5. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 463
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 866
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 243
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 16 810
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

Ilustračná fotografia.

Vystavené budú v Galérii Jozefa Kollára v Banskej Štiavnici.


Prežila monarchiu, svetové vojny, odštátnenie aj privatizáciu. Korunou jej príbehu je pútnické miesto – hora Butkov.


Medveď hnedý.

Na území Slovenska by mali usmrtiť 350 jedincov.


SITA a 1 ďalší 2

Pomôžu predísť chorobám, no lieky nenahradia.


  1. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  2. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  3. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  4. Vladimír Bojničan: Čo ostane z konzervativizmu bez slepej viery a strachu? Prázdna hrdzavá konzerva.
  5. Jozef Stasík: Súmrak slovenskej inteligencie
  6. Vladimír Čuchran: Dialóg s AI (1)
  7. Štefan Šturdzík: Človiečik slováčik.
  8. Jozef Pivarník: Minister Fantozzi... Pardon, Kamenický Opäť Čaruje: Poďme Ošklbať Tie Firemné Káry!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 438
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 51 266
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 543
  4. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 26 533
  5. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 463
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 866
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 243
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 16 810
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu