Druhú pobočku pošty Žiarčania žiadajú roky. Slovenská pošta sa s ňou zatiaľ neponáhľa.
ŽIAR NAD HRONOM. Jediná pošta v Žiari nad Hronom sa v ostatných dňoch stala opäť terčom sťažností jej zákazníkov.
Namiesto dvoch klasických priehradiek za sklom totiž pribudli dva stolíky s pracovníčkami – komu však majú slúžiť, nebolo spočiatku jasné. Na prvý pohľad totiž pripomínajú pracoviská Poštovej banky.
Dôchodca Ján: Do kedy máme čakať?
„Prišla som na poštu, fungovali štyri okienka zo všetkých, všade samozrejme kopec ľudí. Keď som sa konečne dostala na rad, pred nosom mi priehradku zavreli a ja som si musela vystáť ďalší. Dosť čo kvôli Poštovej banke zrušili dve priehradky ešte aj to čakanie nemá žiadny systém. Keď majú málo pracovníkov, mali by to vyriešiť poradovými číslami, aby sa zákazníci nepredbiehali,“ posťažovala sa zamestnankyňa súkromnej spoločnosti Sylvia, ktorá na poštu chodieva pracovne viackrát v týždni.
„Neviem si predstaviť, ako to bude fungovať, keď sa budú vyplácať sociálne dávky. Asi sa tam pôjdem postaviť hneď ráno, aby som aspoň na obed dorazila do práce,“ podotkla.
Rozhorčeného sme pri vychádzaní z pošty zastihli aj dôchodcu Jána. „Toto už nie je normálne. Veď človek si nejaký čas aj počká, ale v Žiari je to extrém. Kedy nám sľúbili druhú pobočku? Kapacita tejto nestačí roky a stále nič. Hlavne, že Poštová banka má pekné nové priestory kúsok odtiaľto. Ďakujeme pekne,“ odkázal prevádzkovateľovi poštových služieb.
O druhej pobočke zatiaľ iba hovoria
Slovenská pošta, a.s., avizovala po sťažnostiach obyvateľov zámer vytvoriť v Žiari nad Hronom druhú pobočku už pred rokom. Dosiaľ však lokalitu, kde by mala vzniknúť nekonkretizovala. „V súčasnosti analyzujeme vhodné priestory na prevádzkovanie ďalšej pošty. Po ich vyhodnotení rozhodneme o prípadnom rozšírení poskytovania poštových služieb v tomto meste,“ odpovedala podobne ako počas predchádzajúcich mesiacov hovorkyňa spoločnosti Stanislava Pondelová.
Momentálne majú podľa jej slov Žiarčania na pošte k dispozícii sedem priehradiek, päť univerzálnych a dve takzvané spoločné, čo sú spomínané stolíky, pri ktorých sedia dve pracovníčky.
„Spoločné priehradky prinášajú väčší komfort zákazníkom a zároveň spríjemňujú proces vybavovania takých požiadaviek klientov, ktoré zaberajú viac času,“ tvrdí Pondelová. Dodala pritom, že spoločnosť takéto priehradky vytvára vo vybraných pobočkách v spolupráci s Poštovou bankou už od roku 2008.
„Tieto spoločné priehradky nie sú priehradkami Poštovej banky. Klientov na nich obsluhujú zamestnanci Slovenskej pošty a poskytujú komplexnú škálu poštových služieb,“ povedala hovorkyňa pošty.
Ďalších päť univerzálnych priehradiek je podľa nej určených primárne pre rýchle vybavenie klienta.
Pošta v Žiari zamestnáva 42 ľudí, z toho 15 doručovateľov.